Pages

jueves, 7 de octubre de 2010

LA CACERA DEL TRESOR

La cacera del tresor és un tipus d’activitat didàctica molt senzilla que utilitzen molts mestres i professors per treballar el currículum a través de les noves tecnologies.
Podríem definir-la com una llista de preguntes i de direccions de pàgines web de les quals els alumnes poden extreure informació i poder contestar les preguntes plantejades (que acostumen a ser unes deu).
El seu funcionament és...
La cacera del tresor té una estructura clara: Introducció, preguntes, recursos, gran pregunta i avaluació. 
La introducció és una breu presentació del tema que s'estudiarà i ens dirà l'objectiu que hem d'assolir.
Les preguntes estan numerades i les seves respostes es contestaran a través de la informació, recercada i sintetitzada d'Internet.
Els recursos són la llista de pàgines web on has de consultar per trobar les respostes a les preguntes. No has de visitar altres pàgines web.
Algunes d’elles integren la gran pregunta (esmentada a dalt), on els alumnes han de demostrar els coneixements adquirits durant el procés, sense consultar a la llista de pàgines web, és a dir, l'alumne ha de respondre la gran pregunta ell mateix. Per els mestres, és el lloc on veuen si el seu alumne ha assolit els coneixments.
A l'avaluació es té amb compte: l'exactitut de les respostes, el nivell de comprensió, l' habilitat a l'hora de cercar la informació, l'ortografia, la presentació...
A continuació us mostrem un esquema:



I serveix? 
Actualment, la cacera del tresor, és una de les estructures d’activitat didàctica més popular a les escoles.
Per acabar aquest breu text, finalitzem dient que la cacera del tresor o “Treusure Hunt, Scavenger Hunt, Knowledge Hunt (en anglès), és una gran estratègia per adquirir informació sobre un tema amb particular i practicar-lo.


PRÀCTICA!

Petits plastidecors, ara us deixem un vídeo amb molta més informació!!
 

Els plastidecors Albert, Àgata i Neus.

0 comentaris:

Publicar un comentario